Talking footy on the Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu Talking footy on the Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu

Talking footy on the Great Ocean Road

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

27 Augustus 2010 | Australië, Melbourne

Net buiten het centrum van Melbourne ligt een van de grootste stadions van Australie, de 100.000 zitplaatsen tellend Melbourne Cricket Ground (MCG). Dit stadion wordt, ondanks zijn naam, voornamelijk gebruikt voor wedstrijden van de meest populaire sport in Melbourne, Aussie Rules! Deze sport dat overeenkomsten heeft met rugby, American Football en Galic Football, wordt enkel in Australie gespeeld. Alleen Melbourne heeft al tientallen verenigingen en vertegewoordigd de meeste teams in de nationale competitie, de AFL. Al deze teams spelen hun wedstrijden in de paar stadions dat Melbourne telt, waarbij de MCG de grootste is.
Ik kon mijn bezoek aan Melbourne natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder een "footy" wedstrijd te bezoeken. Samen met wat vienden zijn we naar de wedstrijd Collingwood - Carlton (beide Melbourne) geweest. Het was blijkbaar een belangrijke wedstrijd want het was bijna uitverkocht. Samen met de ruim 80.000 andere supporters zagen we hoe Collingwood de vloer aanveegde met Carlton door met 113-52 te winnen. De sfeer in het stadion was uitermate goed en het was heel apart om te realiseren dat er tijdens deze normale competitiewedstrijd nog meer mensen op de tribune zaten dan tijdens de finale van het WK voetbal...!

Afgelopen maand heb ik opnieuw in Melbourne doorgebracht. Ik ben hier nu ruim twee maanden en het word bijna moeilijk om hier weg te gaan! Hoewel ik ook deze maand weer veel heb gewerkt, heb ik toch ook verschillende toeristische dingen ondernomen. Een van de vetste dingen was afgelopen weekend..

Een van de populairste bezienswaardigheden van Victoria is, misschien wat vreemd, een weg. Deze weg (de B100) loopt zo'n 280 km langs de zuidkust van Australie en is beter bekend als de Great Ocean Road. Samen met vier vrienden heb ik daarom een auto gehuurd om de GOR eens goed te verkennen. We hebben er in totaal twee dagen over gedaan met een overnachting halverwege in een klein vissersdorpje, Apollo Bay. Onderweg kwamen we verschillende mooie stranden tegen, waar ook in de winter volop gesurft word. Verder hebben we stops gemaakt bij onderandere Bells Beach, de Lorne watervallen en de 12 appostelen. We hadden het weekend uitstekend weer en hebben dus optimaal kunnen genieten van het zuid Australische landschap.

Na mijn baantje als vertaler heb ik de afgelopen maand verschillende dingen gedaan. Ik heb voornamelijk gewerkt als Labourer, wat niet veel meer inhoud als arbeider die de meest uiteenlopende hand en spandiensten verricht. Ik heb voornamelijk gewerkt voor verhuisbedrijven die kantoren en andere bedrijfspanden verhuizen. Ook heb ik verschillende keren geholpen bij het opzetten van exebities in hotels en exebitiecentra. Het is hard werk maar ook erg varieerend en je komt nog eens ergens. Ik heb het gevoel dat ik Melbourne nu van voor tot achter ken.

De rest van mijn tijd heb ik lekker rondgehangen in Melbourne. Je hoeft je hier nooit te vervelen en ik heb dan ook veel tijd doorgebracht in de vele parken die Melbourne kent, het drukke business district en het strand bij St. Kilda.

Maar aan alles komt een eind.. Morgen mag ik mijn backpack eindelijk weer eens inpakken want dan ga ik richting Adelaide en verder richting de westkust. Meer van Australie verkennen!

  • 27 Augustus 2010 - 07:30

    Lian:

    Hey Ronnie!
    Eindelijk weer s een berichtje haha! Klinkt wederom goed daar..
    Wel grappig dat het daar nu winter is en hier zomer (al is daar op het moment weinig van te merken).
    Amusatie!

    Groetjes Lian

  • 27 Augustus 2010 - 08:52

    Sjaak:

    poeh, dat werd tijd zeg; dacht dat je ons kikkerlandje al helemaal vergeten was. Hier is de afgelopen week net zo veel regen gevallen als in melbourne in 10 jaar, dus blijf nog maar ff...( maar niet tè lang )
    Have fun down under!
    groetjes

  • 27 Augustus 2010 - 10:11

    Nadieh:

    Hey Ronnie.

    Ik begin nu toch echt jaloers te worden hoor.
    Heerlijk wat je allemaal meemaakt.
    Hier zijn de vakanties weer bijna voorbij en begint het gewone leventje weer.

    groetjes,

    Nadieh

  • 27 Augustus 2010 - 10:52

    Broer:

    ey ronnie
    zuut d'r prachtig oet die stranden, maak d'r nog ein sjoeane tied van in australie!

  • 27 Augustus 2010 - 11:51

    Jes:

    Ha leeve,over verkennen gesproken, ga je niet van Adelaide naar Darwin? dwars door de woestijn, om onderweg o.a Ayers rock aan te doen? dit is een super stuk Australie, we laten ons verrassen take care xxxxx;)

  • 27 Augustus 2010 - 16:16

    Hans En Thea:

    He Rien

    Eindelijk weer eens een berichtje van de andere kant van de wereld.Tja net als alle andere zeggen wij ook blijf nog maar even daar want hier is het ook niet best met het weer,lijkt wel herfst.
    Wel weer mooie belevenissen en natuurlijk bijbehorende foto's.
    Geniet er nog maar zolang mogelijk van en wij wachten wel weer op je volgende verhaal.

    Gr die oet Mieldre

  • 28 Augustus 2010 - 12:26

    Renske :

    Ey Ronnie,

    Leuk om weer uns ein verhoal van dich te leaze!Aan de foto's te zeen ameseer se dich doa good!

    Geniet ervan!
    Groetjes Rens aka notuliste


  • 29 Augustus 2010 - 11:41

    Corrie Versteden:

    Ha Rien, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar van, nu heb je de kans!!!

  • 29 Augustus 2010 - 15:23

    Melanie:

    Broeder! Klinkt weer goed allemaal! Was ook erg leuk om je vorige week even te spreken. Maarre... ik dacht dat je die snor en baard eraf had gehaald...?
    Geniet (weer) van het reizen! :)

  • 31 Augustus 2010 - 07:13

    Crissy Bours:

    Sounds great mate!!

    x

  • 01 September 2010 - 07:49

    Bennie:

    Waat ein leave! restecp !

    mzlssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Working Holiday Oz

Werkvakantie Australië

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

D'n pin derin

10 December 2010

Wild Wonderful West!

11 November 2010

Fruit picking & plastic fantastic

13 Oktober 2010

Gaan Ghan, gaan!

18 September 2010

Beesjes, beesjes, beesjes
Rien

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 130614

Voorgaande reizen:

28 December 2018 - 05 Juli 2019

América del sur

05 April 2013 - 26 April 2016

Canada, Kèn Dà Dá?

21 September 2015 - 15 December 2015

West of China

09 November 2014 - 23 Mei 2015

The land of the long white cloud

24 Februari 2012 - 21 Juni 2012

Delhi to Ulaanbaatar

07 Juni 2010 - 20 December 2010

Working Holiday Oz

03 December 2009 - 07 Juni 2010

Asia Adventure

11 September 2009 - 08 Oktober 2009

De Britse eilanden

Landen bezocht: