Stap op de Plaats - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu Stap op de Plaats - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu

Stap op de Plaats

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

20 Juli 2010 | Australië, Melbourne

Het jaar 2010 is speciaal. Het is een jaar vol spannende dingen en nieuwe ervaringen. Een jaar van uitdagingen en we zijn nog maar halverwege! Na mijn fantastische tijd in Zuid-Oost Azie en China is het tijd voor een nieuwe uitdaging. Een nieuw continent en een nieuwe manier van leven. Het is tijd voor Australie..

Het koste me om precies te zijn 6 uur en 20 minuten om mijn reis door Azie van zes maanden terug te draaien. Zo lang was mijn vlucht van Beijing naar Kuala Lumpur, respectievelijk mijn start en eindpunt van de reis. In Kuala Lumpur had ik nog een overstap van twee dagen, maar daarna zou mijn Asia Adventure er toch echt op zitten. Deze twee dagen had ik de tijd om af te kicken van Azie, te genieten van de stad waar ik nu al voor de vierde keer was en om wat warme kleren in te kopen. Dit laatste bleek niet geheel ten onrechte tijdens mijn vlucht van Kuala Lumpur naar Melbourne twee dagen later. Net voordat het vliegtuig op Australische bodem zou landen wist de piloot de passagiers mede te delen dat het momenteel 8°C was. En jawel, "it was freezing!!"

Mijn eerste twee dagen in Melbourne heb ik besteed aan het ontdekken van het stadscentrum, een beetje rond te banjere en te wennen aan mijn nieuwe leefomgeving. Hoewel de stad heel europees aanvoelt, was de omschakeling van het Aziatische naar het Australische toch wel een grote stap. Het 'New York City' gevoel ging door me heen terwijl ik door de straten van Melbourne liep. Alsof ik nog nooit in een dergelijke stad was geweest, maf was dat.

Niet veel later ben ik op zoek gegaan naar een plek waar ik me voor een tijdje kon settelen. Na zes maanden constant rond te trekken was ik daar wel een beetje aan toe. Deze plek vond ik al snel in de vorm van 'Back of Chapel'. In dit hostel vertoef ik nu al een dikke maand en het bevalt me uitermate goed! Het is maar een klein hostel en voelt meer aan als een groot huis. Het ligt in de wijk Windsor, net om de hoek van Chapel Street. Op deze enorm gezellige straat is altijd wat te beleven en het overstroomd er van de winkels, restaurants en cafe's. In Back of Chapel heb ik veel goede vrienden gemaakt. Veel "reizigers" verblijven hier net als ik voor een lange tijd. Het zit vol met Engelse, Schotten, Duitsers en vooral Ieren. Gezellig volk!

Mijn volgende stap was het vinden van een baantje om mijn verblijf in Australie met enkele maanden te verlengen. Na een aantal interviews en een dikke week jobhunten later schoot ik raak. Ik werd aangenomen als vertaler voor een IT-bedrijfje dat applicaties voor mobiele telefoons ontwikkeld. Mijn werkzaamheden richtte zich voornamelijk op het vertalen van voedingsmiddelen en gerechten van Engels naar Nederlands. Een perfect baantje! Nooit gedacht dat mijn kennis van de Neerlandse taal hier nog ooit van pas zou komen. Helaas was het maar een tijdelijke positie dus vanaf deze week ben ik alweer werkeloos. Weer jobhunten dus.


Omdat ik mijn tijd de afgelopen maand hier in Melbourne voornamelijk besteed heb aan werk, heb ik niet zo gek veel spannende dingen ondernomen. Zoals zo vaak gaat alles z'n gangetje. Drukke werkdagen, gezellige weekends. Melbourne is een erg gezellige stad dus we zijn vaak te vinden in een cafe of pub. Verder heeft Melbourne een aangenaam strand (waar het nu uiteraard veel te koud voor is) enorm veel parken en een aantal toffe wijken. Met name St. Kilda, en Prahran bevallen me super.

Zoals gezegt ben ik op het moment weer werkeloos, een goed moment om alles op een rijtje te zetten en mijn volgende stap te plannen. Meer hierover in mijn volgende blog.


G'day mates, catch ya later;)

  • 20 Juli 2010 - 01:41

    Rien Jacobs:

    Melbourne foto's volgen spoedig!

  • 20 Juli 2010 - 07:00

    Nadieh:

    hey ronnie,

    dam wat ben ik toch jaloers op je.
    Australie lijkt me geweldig.
    Hoop dat het jobhunten een beetje lukt.

    groetjes

  • 20 Juli 2010 - 07:29

    Crissy Bours:

    G´day Mate!

    Sounds great!!!
    Ben zo jalours bah! In NL al allemaal studentjes aan het helpen met hun stage plaats in Australië en Nieuw Zeeland!
    En nu jij al pfff... heerlijk van dat baantje! Oja mocht je ooit nog willen werken in Australië in de toekomst moet je wel optimaal gebruik maken van je Working holiday visum he?!!
    Bah wat ben ik jalours! Kreeg helemaal kriebels bij het idee dat jij dit continent nu gaat ontdekken, je gaat zo verliefd worden ;) en lui trouwens...want heel hard werken doen ze daar niet :P!
    Heel veel succes in het land van de barbies en roo´s! Cheers and enjoy!
    Kus Crissy

  • 20 Juli 2010 - 07:54

    Ils:

    Heee jij...

    Wat een ongelofelijke coole verhalen vertel je toch.. en wat ongelofelijk gaaf dat je nu in Australie zit! Daar wil ik ook nog altijd een keertje naar toe.. haha..! Geniet ervan en zodra je weer bietje lekker gewerkt hebt, kan je avontuur in Australie vast ook volop beginnen!

    Enjoy..

    Liefs, x Ils

  • 20 Juli 2010 - 09:22

    Bramsk:

    En onze globetrotter gaat maar door en door..!
    Prachtig wat jij allemaal meemaakt kerel =D Leuk om te lezen wat je zoal beleeft!
    Succes met jobhunten en catch ya inderdaad later!
    Gr. Bram

  • 20 Juli 2010 - 09:37

    Hans En Thea:

    Hey Rien

    Tja dat gebeurt dus las je door je geld dreigt heen te raken,dan moet er even wat worden verdiend.Ook daar komt een eind aan en dan kun je weer volop gaan genieten.Jij zit daar in de kou en wij smelten bijna van de hitte.Wij zijn ook een beetje jaloers op jou maar ook op je broer en zussen.Wat jullie toch allemaal beleven gewoon geweldig maar we gunnen het jullie van harte hoor.Jobhunter ze nog en nog veel plezier in Australie.

    Groetjes die oet Mieldre

  • 20 Juli 2010 - 10:26

    Alice:

    Rien!

    Egt super gaaf om je verhalen te lezen en ook dit continent gaat een superdedupertof avontuur worden~! Als je nog tips nodig hebt hoor ik het!! x

  • 20 Juli 2010 - 10:33

    Alice:

    Ow en trouwens... Loop s langs Il Primo Posto aan de RiverQuay, een restaurantje aan de rivier... zeg je maar dat ik je heb gezegd dat je daar moet komen werken ;) Wie weet heb ik een 'goeie' indruk achtergelaten, haha! En áls je nog niet weet in welke richting je gaat reizen is beginnen in het noorden waarschijnlijk relaxter, deze tijd v/h jaar.. kom je in een warmer zuiden terug ;) Ow en kweet niet of je een laptop hebt dan is WIFI in Macca's gratis, anders is internet bij Peter Pans cheap-ass. Super veel plezier iig!! x

  • 20 Juli 2010 - 12:25

    Yvette:

    Heej Rien!
    het is altijd een verrassing om te zien in welk land je weer zit tijdens het schrijven van elk verhaal. Nu dus in Australia... dat lijkt me ook echt de perfecte plek voor jou...no worries mate!!
    Heel veel plezier en take care!
    xx

  • 20 Juli 2010 - 14:56

    Jessie:

    Te gek, dat jij "down under" bent en op plekken rondloopt, waar ik een "eeuwigheid" geleden ook liep. enjoy and take care mate;) xxxx mam

  • 20 Juli 2010 - 17:58

    Ruth:

    Heeey Rien,
    Dat je nu in Australie zit was voor mij geen verassing. Jammer dat je werk bij het IT-bedrijfje er alweer op zit. Maar ook dat komt vast snel goed! Geniet ervan! x Ruth

  • 20 Juli 2010 - 20:35

    Sjaak:

    hoi die Rien,
    gaat je goed in Melbourne zie ik. Ik had natuurlijk ´n superlang verslag verwacht na 6 weken......
    Stuur maar gauw de foto´s om ´t goed te maken en succes met jobfinden.
    O ja,Jimbo gaan we vrijdag ophalen en zaterdag ´n welkomstfeestje.
    Amuseer je en doe ze de groeten in de pub.
    groetjes

  • 21 Juli 2010 - 07:38

    Jo J:

    Ik hoef je niet te meer te zeggen dat je ervan moet genieten; je straalt dit zelf uit.
    Nog veel plezier in kangoeroeland en groetjes van Mieke,Jo en de kids.

  • 21 Juli 2010 - 18:25

    Sebas:

    He Materiaalmannetje!

    Je lijkt gvd wel een schot man! je reis is echt moeilijk gaf man, wat een landen wat een avonturen en wat een baard!

    geniet er nog van man... ik wacht je volgende bericht wel weer af!!

    Ciao

    Baas

  • 23 Juli 2010 - 12:35

    Kranens:

    hey ronnie
    jullie zijn op die foto's al een aardige zz-top look aan 't creeëren.
    de beardy-look.
    n-joy the mentality down-under

  • 23 Juli 2010 - 15:14

    Bennie:

    YoYo Ronnie my man!

    How's life down under where woman go and man wonder! Can't you hear can't you hear the thunder! You better run you better take cover

    Eindelijk weer eens ein bericht van dig. Ig begos mig al zorge te maken, mer dit bliektj euverbodig, want de hubs t zo te zeen en leaze weer erg noa diene zin doa. Tegek! Loat snel weer get van dig hure kameroad!

    Mzlsssss

  • 01 Augustus 2010 - 14:24

    Rian:

    Hey Rienos!

    Leuk zeg die overstap naar Ozzieland. Wat een geweldig leven heb je momenteel (of natuurlijk altijd al, haha), ik zou zo met je ruilen!
    Succes met jobhunten en enjoy your Ozziebusiness.
    Cheers, liefs x Rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Working Holiday Oz

Werkvakantie Australië

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

D'n pin derin

10 December 2010

Wild Wonderful West!

11 November 2010

Fruit picking & plastic fantastic

13 Oktober 2010

Gaan Ghan, gaan!

18 September 2010

Beesjes, beesjes, beesjes
Rien

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 130820

Voorgaande reizen:

28 December 2018 - 05 Juli 2019

América del sur

05 April 2013 - 26 April 2016

Canada, Kèn Dà Dá?

21 September 2015 - 15 December 2015

West of China

09 November 2014 - 23 Mei 2015

The land of the long white cloud

24 Februari 2012 - 21 Juni 2012

Delhi to Ulaanbaatar

07 Juni 2010 - 20 December 2010

Working Holiday Oz

03 December 2009 - 07 Juni 2010

Asia Adventure

11 September 2009 - 08 Oktober 2009

De Britse eilanden

Landen bezocht: