The holidays in Thailand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu The holidays in Thailand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu

The holidays in Thailand

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

08 Januari 2010 | Singapore, Singapore

Beste landgenoten,

Mij komt ten oren dat het weer een strenge winter in ons kikkerlandje heerst. Hier niet;)
Haha tot zover de intro. Nu is het weer tijd voor een verhaaltje vanuit Zuid-Oost Azië van de afgelopen paar weken. Ik was gebleven aan de westkust van Thailand, op Koh Phi Phi..

Vanuit Phi Phi heb ik samen met de drie Engelse jongens het vaste land van Thailand doorkruist om op Koh Phangan, aan de oostkust, te geraken. We hebben de nachtferry genomen naar het eiland. Supertof! Boot vol mensen die allemaal een matje kregen om op te slapen. Op de nachtferry heb ik mijn eerste grove fout gemaakt.. Ik had mn paspoort op de boot laten liggen..!! Voor de duidelijkheid, dat is een 'no go' als je aant reizen bent. Gelukkig merkte ik het snel genoeg en kon ik um een paar uur later onder het hoofdkussen (waar ik um gelaten had) weer terugvinden.
Op Koh Phangan hebben we de eerst dag weer scooters gehuurt om het eiland een beetje te verkennen. Die nacht hebben we in een resort in het noorden van het eiland overnacht. Echt een plaatje! Kleine hutjes, privéstrand en lekker zwembad erbij. Echt genieten! Dit was helaas maar voor één nacht want de kerstdagen wilden we doorbrengen aan de andere kant van het eiland, Haad Rin, de plaats waar de full moon party's plaatsvinden en ook tijdens de kerst groot feest is. En een groot feest was het;) De strandfeesten daar zijn echt over de top! Het is een beetje moeilijk om het zo te vertellen,, je moet het gewoon es ervaren. Een klein detail van de strandfeesten op Koh Phangan wil ik wel nog even aankaarten: De Bucket lane. Buckets (emmetjes met mixdrank) worden over het hele eiland verkocht. Maar de manier waarop de locals deze buckets aan de man willen brengen is echt hillarisch! Op Het strand is een hele laan met kraampjes opgesteld waar ze de buckets verkopen. Al schreeuwend proberen ze je aandacht te trekken wanneer je er langs loopt. Met uitdagende en ronduit grove teksten. Echt een van de meest hilarische dingen die ik ooit gezien! Zie ook de foto's voor de bucket lane. Op dit strand heb ik dus mijn kerstdagen doorgebracht. Het was erg gezellig, maar het kerstgevoel ontbrak een beetje. Je kunt niet alles hebben he:p

Omdat een hele week op dit eiland een beetje te veel van het goede was, hebben we besloten tussen kerst en nieuwjaar twee dagen naar het buureiland Koh Tao te gaan. Excelent choise al zeg ik het zelf. Koh Tao is een stuk kleiner en heeft een enorm relaxte vibe. De meeste mensen die hierheen komen doen dit voornamelijk om te duiken. De onderwaterwereld is hier namelijk echt heel mooi. Omdat wij er slechts twee dagen blijven, hebben we ons toegelegt op het snorkelen en een beetje relaxen. Voor mij was het de eerste keer snorkelen, maar gelukkig hadden de snorkellessen op de FSH z'n vruchten afgeworpen. En er is echt niks gelogen over de zee hier. Het was echt ongelofelijk hoeveel vissen en koraal je hier zelfs in ondiep water ziet! Super ervaring!

Na Koh Tao was het weer terug naar Koh Phangan voor de nieuwjaars/ full moon party. Eigenlijk het zelfde concept als tijdens de kerst alleen dat het nu nog veel en veel drukker was. Tijdens de full moon party's is het ook een gewoonte jezelf helemaal vol te kalken met bodypaint. Voor het geklieder dat wij hebben afgeleverd moet ik weer naar de foto's verwijzen. Een super nieuwjaarsfeest gehad met veel vuurwerk. Het was wel een beetje sneu om te zien wat een ravage er achter werd gelaten na het feest. Zo'n mooi strand helemaal vervuilt door flessen, blikken en.. slapende mensen:p

Na een dagje uitbrakken was het tijd om mijn engelse vrienden achter te laten en terug te keren naar Maleisië, waar Midas en Joyce mij een paar weken gaan vergezellen tijdens mijn reis. Maar om weer in Kuala Lumpur te komen was een grotere opgave dan ik had kunnen inschatten. Ik heb in totaal bijna 48 uur over een reis van 16 uur gedaan. Doordat de travelagencies de drukte gewoon niet konden handelen, heb ik (en tientallen andere toeristen) noodgedwongen een nacht moeten doorbrengen net voor de grens van Maleisië. Een paar uur voodat het vliegtuig van Midas en Joyce zou landen in KL kwam ik eindelijk aan in de hoofdstad, waar ik nog snel een paar uurtjes slaap kon inhalen..

Ditalles lijkt op dit moment alweer een eeuwigheid geleden, want raad eens.. op dit moment zitten we alweer twee dagen in de wereldstad Singapore! Ik zeg stad, maar Singapore is natuurlijk weer een ander land, net ten zuiden van Maleisië. In KL waar ik mijn vriendjes heb opgewacht, heb ik ze eerst een dag een beetje alle sights van de stad laten zien, waarna we vervolgens de bus naar Singapore hebben genomen.

Singapore, supervet! Wow! Ongelofeloos.. Ik heb er bijna geen woorden voor. Het is echt een ongelofelijke stad! Een westers stukje binnen Azië, waar de meeste mensen engels praten en ook de prijzen van alles westers zijn. De eerste avond hebben we de stad by night verkend. Van grote hoogte weliswaar. In het grootste reuzenrad ter wereld (zeggen ze) hebben we een half uur boven de milioenenstad gehangen. Je kijkt je ogen uit en natuurlijk zijn daar ook wat mooie pics uit voort gekomen.
Vandaag hebben we een boot cruise gemaakt over de Singapore rivier en een rondje stad gemaakt. Natuurlijk hebben we hier ook weer China town en little India aangedaan, maar het meest indrukwekkende was toch wel de quay district (de baai) met zijn enome kantoorgebouwen, horeca en winkelcentra.

In Singapore blijven we nog twee dagen waarna we terugreizen naar Maleisie. Daar doen we allereerst Melakka aan, om vervolgens twee dagen later naar Maleisisch Borneo te vliegen.

Heel veel groetjes aan iedereen thuis van Joyce, Midas en Rien

  • 08 Januari 2010 - 17:15

    Hans En Thea:

    He Rien

    Wat weer een mooi verhaal van je ervaringen in Thailand.Ja je hebt het goed vernomen hier is het bar koud op het ogenblik en ongelooflijk wit.Nu je zo ver weg zit mis je misschien ook wel de elfstedentocht(als hij dit jaar doorgaat).Zoveel sneeuw hebben we al jaren niet meer gehad en heeft ook wel wat maar is wel lastig voor het verkeer.Verder wensen we jou het allerbeste toe en kijken uit naar het volgende verslag van je reis.

    Groetjes Hans en Thea

  • 08 Januari 2010 - 17:30

    Willem:

    sjoan sjoan:D
    Ronnie es gids det mot waal relax zeen veur uch Mighty en Joyce!
    Enjoy!

  • 08 Januari 2010 - 18:10

    Haggis:

    Ronnie en Midas! Ammeseertj uch dao! Ich haoj ich van op aafstandj inne gaate! XX

  • 08 Januari 2010 - 19:35

    Ils!:

    Rien... ook ik houd je avonturen in de gaten hoor...! Klinkt allemaal super mooi. Geniet ervan!

    Liefs,
    x Ils

  • 08 Januari 2010 - 21:00

    Peter:

    Rien, ik wil ook x

  • 08 Januari 2010 - 22:05

    Rian:

    Nice!! Waar kunnen we die foto's bezichtigen, want je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt hoor :D haha!
    Enjoy!! Liefs Rian

  • 09 Januari 2010 - 11:48

    Lian:

    Rien, geweldig waat se doa met maaks. Echt WAUW! Tis leuk om dien verhoale te laeze en om de foto's te zeen. Amezeer dich good doa!
    Groetjes Lian

  • 09 Januari 2010 - 13:11

    Nadieh:

    hey ronnie,

    super om weer te lezen wat je heb meegemaakt. en het is hier vooral vandaag erg koud hele dag al sneeuw en gevoels temp. van -10 tot -15. dus weer maar lkkr blij dat je daar bent hahaha. we missen je wel hier. maar het gaat wel snel niet te geloven dat je alweer 1maand weg bent joh. nog een paar en je bent weer trg hahaha. maar tot die tijd enjoy yourself.

    groetjuhsss nadieh

  • 09 Januari 2010 - 13:11

    Nadieh:

    hey ronnie,

    super om weer te lezen wat je heb meegemaakt. en het is hier vooral vandaag erg koud hele dag al sneeuw en gevoels temp. van -10 tot -15. dus weer maar lkkr blij dat je daar bent hahaha. we missen je wel hier. maar het gaat wel snel niet te geloven dat je alweer 1maand weg bent joh. nog een paar en je bent weer trg hahaha. maar tot die tijd enjoy yourself.

    groetjuhsss nadieh

  • 09 Januari 2010 - 14:40

    Jessie:

    Ha leeve,:)ik kijk naar buiten en zie sneeuw, heeel veel sneeuw en, natuurlijk geen vergelijk, met al jouw views,maar hier in ons witte stadje, oogt het, sprookjesachtig. Met de verwarming op hoog(want koud is en blijft het voorlopig) is het heerlijk, om mijmerend jou belevenissen te lezen en mee te genieten, al mis ik wel de fotoos.Super dat
    Midas en Joyce er zijn, wij kijken er ook naar uit om jou, over enkele maanden, te ontmoeten.Rientje geniet met je vrienden, heel veel liefs aan jullie ;) mams

  • 09 Januari 2010 - 19:49

    Ruth:

    Heeey Rien,
    Weer een leuk verhaaltje. Je maakt me ontzettend jaloers, tis hier midden winter. (over 38 ben ik ook in de zon:))
    Leuk bezoek voor je, amuseer jullie maar goed samen. (K)

  • 10 Januari 2010 - 13:19

    Erik:

    weet niet of jullie nog in Singapore zijn, maar ga anders zeker naar Loof Top Bar in de Odeon Towers. Hele vette bar bovenop het dak van een hotel met uitzicht. Have fun!

  • 11 Januari 2010 - 14:23

    Yvette:

    Heej Rien!
    Je bent pas net onderweg en je hebt al zoveel meegemaakt, echt super om te lezen. Ik krijg ook weer wat heimwee naar het buitenland door jouw verhalen ;).
    Geniet ervan en blijf vooral schrijven :)!!
    xx

  • 14 Januari 2010 - 12:32

    Paulo:

    Geweldig! Zo'n strandfeest lijkt me ook te gek! Geniet er nog van! Vind het echt gaaf om je verhalen te lezen!

  • 14 Januari 2010 - 15:21

    Kanthi:

    Jaloooers!!!

    Wat een verhalen weer.. en gave foto's! Je hebt het echt goed voor mekaar!
    Heb je je hollandse klompjes al uit kunnen delen?

    Geniet ervan, Rienos!

    Kuss!

  • 20 Januari 2010 - 12:01

    Bramsk:

    Blijft leuk om te lezen!
    Ook de pic's zijn zeeeker nice ;)!
    xx Hou je taai jongen!

  • 22 Januari 2010 - 23:04

    Kanthi:

    Rienos,

    BEDANKT VOOR JE TOFFE KAARTJE! Heb m gisteren gekregen! Superleuk... thanks!

    We mailen!

    Kuss

  • 27 Januari 2010 - 21:35

    Jorg:

    Hee Rien,

    Hoe is het met je? Mooie verhalen!!
    Waar ben jij van de zomer? Van juni tot augustus? Australie??
    Ik ben nog op zoek naar vakantiebestemming;)!?

    Ciaooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rien

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 130530

Voorgaande reizen:

28 December 2018 - 05 Juli 2019

América del sur

05 April 2013 - 26 April 2016

Canada, Kèn Dà Dá?

21 September 2015 - 15 December 2015

West of China

09 November 2014 - 23 Mei 2015

The land of the long white cloud

24 Februari 2012 - 21 Juni 2012

Delhi to Ulaanbaatar

07 Juni 2010 - 20 December 2010

Working Holiday Oz

03 December 2009 - 07 Juni 2010

Asia Adventure

11 September 2009 - 08 Oktober 2009

De Britse eilanden

Landen bezocht: