Arrived in South East Asia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu Arrived in South East Asia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu

Arrived in South East Asia

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

06 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo hallo allemaal!

Kiek um goan, het eerste berichtje vanuit Kuala Lumpur! Ben nu twee volle dagen hier en ben voor mn gevoel al helemaal ingeburgerd. Er is ook zoveel te doen hier..

Welcom to KL! Dat is het eerste wat ik zag toen ik uit het vliegtuig stapte. Vanuit het koude toestel het warme en vochtige Maleisie in. De eerste gedachte die bij me op kwam was; subtropisch zwembad:p Zo voelt en ruikt het ook echt hier! Ik lande om 20.30u locale tijd en voordat ik door de douane was en met de bus in Kuala Lumpur aankawam liep het al tegen tienen. Vanuit KL sentral (met een s..) met de taxi richting het Equator hostel. De taxichauffeur stond erop dat hij me de eerste woordjes maleisisch leerde, dus herhaalde we wel 10x dankjewel, alsjeblieft, hallo, wat is je naam.. woorden die ik uiteraard alweer vergeten was voordat ik de taxi uit was. Net voordat ik op de bel bij het hostel wilde drukken, schoot er een kleine hagedis langs m'n hand. Ik dacht nog in mezelf, this aint Holland no more.

Het hostel is overigens prima! Het is schoon en de kamers worden koel gehouden en echt veeleisend ben ik toch niet. Veel leuke mensen hier. De eerste nacht overigens niks geslapen, maar dat kwam voornamelijk doordat ik gewoon niet moe was. Het is hier 7 uur later dus had de kans niet gekregen om moet te worden.

Heb nu twee dagen hier rondgebanjerd en al vanalles gezien. Zaterdag ben ik begonnen bij de Petronas twin towers (ooit de hoogte ter wereld) en het park dat erbij ligt. De locals hier gaan overigens liever naar een ander park (Lake gardens) Niet omdat dit mooier is ofzo, maar dit park wordt niet beheerd door de oliemaatschappijen. De volgende stop was de KL Tower. Hier ben ik omhoog gegaan zodat ik een goed uitzicht over de stad had. Helaas was het een beetje bewolkt dus echt ver kon je niet kijken. De smog hielp overigens ook niet echt mee. Via little India (wat echt tegek was) ben ik toen terug gegaan naar het hostel want ik was kapot! Owja, Monorail! What you say? Monorail! Die hebben ze hier ook. Ziet tegek uit en nog handig ook. Kost ook allmaal geen drol. Ongeveer 30 cent per rit. 's avonds ben ik samen met een engelse jongen (Patrick) richting chinatown gegaan. Hij om een busreis te regelen, ik om te dineren. Chinatown is surreal om doorheen te lopen! Enkel smalle eenpersoons straatjes tussen een wirwar van kraampjes en eethuisjes. Lekker gegeten overigens. Veel nederlanders ook daar. Weer terug in het hostel waren ze aant BBQ'en dus zijn we daar gezellig bij gaan zitten. Die nacht om 12 uur werd ik 23, dus daar moest op gedronken worden;) Na wat biertjes bij het hostel vond Patrick dat mijn verjaardag wel goed ingeluid moest worden, dus zijn we in een bar net naast het hostel gaan zitten. Toen we daar om half 2 eruit gezet werden zijn we in een taxi gesprongen en kwamen we terecht bij een uitgaansstraat. Uiteindelijk een tegekke avond gehad met Patrick een ozzy en een Noor tussen de knotsgekke Kuala Loempia's!

Vandaag natuurlijk goed brak en de middag was al aangebroken toen ik wakker werd. Heb een beetje de rust opgezocht in de Lake gardens en wat rondgelopen. Toen het begon te regenen (!!) ben ik weer huiswaard gekeerd. Maar niet voordat ik een bezoek had gebracht aan Time Square shopping center dat om de hoek van het hostel ligt. Een beleving opzich! Dit winkelcentrum telt 10 (!!) verdiepingen en ongeveer 5 vleugels. Er zijn verschillende grote pleinen in het complex. Op een word de hele dag gegamed (weet niet meer welk spel) op een ander is een grote kerstmarkt en op weer een ander is een winterwonderland gebouwd, waar kinderen santa kunnen ontmoeten. Een bioscoop kan er natuurlijk niet ontbreken. Als slagroom op de taart beschikt het center ook over een pretpark! Over 5 verdiepingen verdeeld inclusief achtbaan! Anything goes in KL;)

Dat was het wel zo'n beetje. Ik blijf nog drie nachten in KL, maar heb nog geen idee waar ik dan heen wil. Waarschijnlijk richting de kust!

Ik wens iedereen in Nederland veel succes met de hollandse winter, we'll keep in touch!

Salamat petang

Ronnie

  • 06 December 2009 - 14:06

    Kanthi:

    Waah, je bent goed aangekomen! :D En al heel wat beleefd en een leuke verjaardag gehad! NICE!

    Geniet ervan, Rienos!

    Tot snel!

    Kus!

  • 06 December 2009 - 14:08

    Peter:

    Hey Jacobs,

    Ik dacht dat we nog een biertje zouden doen in Nederland?! Lees ik dit bericht nu.. nou ja dat zal dan weer na je wereldreis moeten gebeuren! In ieder geval van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne tijd daar!! We houden je verhalen bij..

    GR Peter en Brenda..

    PS. Laat de dames daar niet weten dat je jarig bent, het kan namelijk zomaar zijn dat ge een verkleed manneke te pakken hebt dat met jou een feestje wil vieren..

  • 06 December 2009 - 14:14

    Donald:

    Aaaaaaaaaaaaaah! Jaloers!
    Goed bekeken Rien!

  • 06 December 2009 - 14:16

    Joost:

    he man! vette shit om te lezen dat je het naar je zin hebt! Enjoy!
    En gefeliciteerd, volgens mij heb je jezelf een prima verjaardagscadeau gegeven!
    tchau!

  • 06 December 2009 - 14:31

    Baas:

    Gezien de laatste foto ben je inderdaad al erg ingeburgerd materiaal mannetje!!

    inclusief sik en geruite blouse ;)

    enjoy ouwe!

  • 06 December 2009 - 14:36

    Mam:

    niet te geloven, 5 minuten geleden stuurde ik een bericht en nu staat er weer nieuw verhaal op. en ik maar denken dat je je verjaardag geruisloos aan je voorbij zou laten gaan. nou niets is minder waar. te gek!

    xxxxxxxx mam

  • 06 December 2009 - 15:18

    Gunt:

    Vette shit dude! nog proficiat met je verjaardag en geniet van je dagen in kuala lumpur. Vette foto's in elk geval:)
    Gr's Gunt

  • 06 December 2009 - 15:20

    Yvette:

    hey Rien,
    leuk om nu al een berichtje uit Azië te lezen. Zo te lezen komt het allemaal wel goed met je. In ieder geval nog gefeliciteerd met je verjaardag. fijn dat je het ook in het verre Azie goed hebt gevierd. Geniet ervan!
    groetjes en tot het volgende verhaal! xx

  • 06 December 2009 - 15:58

    Haggis:

    Daag Ronnie!

    Proficiat met diene verjaordig! Ich haaj d'r gaer eine op gedronke hiej same met dich! Mer oet dien ieërst verhaol bliektj dets ze het in KL geweldig nao diene zin hubs... gelukkig! Ronnie, ammeseer dich dao! Ich haoj diene site inne gate!

    XX Haggis

  • 06 December 2009 - 16:14

    Sjaak:

    hoi Rienos, je amuseert je wel daar zie ik. Ook van ons een fijne verjaardag toegewenst (is al bijna voorbij realiseer ik me.....)
    Ik heb je nog honderd foto's bijgekocht, voor je verjaardag zullen we maar zeggen, dan hoef je daar tenminste niet op te bezuinigen. Vrijdag is ook de international
    student identity card binnengekomen. Als 't nodig is om ze nog op te sturen moet je ff laten weten hoe en waar.
    Laat ook -via de mail -weten of en hoe je telefonisch bereikbaar bent (of anders zorg er maar voor) want we maken ons toch wel ongerust als je helemaal niet bereikbaar bent......
    Geniet er van, sjaak

  • 06 December 2009 - 16:50

    Nokki:

    Hey Rien,

    Proficiat met je verjaardag! Erg leuk om te lezen dat je al vanalles hebt beleefd.

    Ben benieuwd waar de reis verder naartoe gaat.

    Enjoy!

    Kus Nok

  • 06 December 2009 - 16:51

    Ruth:

    Heeeey Rien,
    Allereerst van harte gefeliciteerd!! Een verjaardag die je nooit zult vergeten aan de andere kant van de wereld. Je vermaakt je prima, dat is te lezen. Geniet er goed van!! x

  • 06 December 2009 - 16:58

    Bramsk:

    Kerel, je hebt het te goed voor elkaar! Geniet ervan man!!
    Hier nogmaals gefeliciteerd ;)

  • 06 December 2009 - 17:00

    Ward:

    Proficiat nog worre jong!!
    Super vet verhoal man, leuk desse al get minse hubs liere kinne.
    Ich wacht op dien volgende verhoal.
    Succes doa en veul plezeer!

  • 06 December 2009 - 17:22

    Bennie:

    Kameroad sies benk neaf,

    Gefeliciflapstaard he jong. Waat eine tegekke verjoardaag. Beater kinse het neet hubbe doa in fcking KL. Hubbe gister mit die men diene verjoardaag ff geviertj bie gook palace!
    Loat snel weer get van dig hure, ig wacht vol spanning op dien nuje bericht!

    De mazelen

  • 06 December 2009 - 17:31

    Jorg:

    Rien,
    GEFELICITEERD!!
    Je hebt het goed naar je zin zo te lezen...
    Geniet ervan!
    Ciaooo

  • 06 December 2009 - 18:20

    Corrie Versteden:

    Ha Rien, proficiat met je verjaardag en een te gek jaar toegewenst, ook namens Nic

  • 06 December 2009 - 18:25

    Crissy:

    Rien!!!
    Ik krijg echt weer post travelling blues als ik dit lees! Geweldig, geniet van elk moment. 't wordt na een tijdje zo gewoon, maar hoe super het was merk je pas als je weer thuis bent!
    Een hele fijne verjaardag en tot 2010 in Australië ? ;) xxx

  • 06 December 2009 - 18:36

    Mickey:

    Heey Rien,

    Bent al volop bezig daar in verwegistan zo te lezen. Wat een ervaringen en idrukken allemaal. Wel op een aparte manier verjaardag gevierd zo.Sjee wat een winkelcentrum zeg,is het ook nog eens gezellig om met de kids te gaan shoppen,lastig!! zet ze maar in de achtbaan haha
    veel succes nog verder daar en tot hoors
    groetjes mickey en arno en kids
    Buy the way, moet erg wennen aan je sikje haha

  • 06 December 2009 - 19:15

    Loet Annelies &kids:

    Hoi Rien. Hier wel nog jarig. In KL niet meer. Evengoed van harte gefeliciteerd met je 23 ste verjaardag.
    Fijn dat jet het zo goed hebt kunnen vieren.
    Je hebt al heel wat gezien op zo een korte tijd.
    Heel veel groetjes

  • 06 December 2009 - 19:29

    Jerney:

    He ronnie,

    je nichtje is je echt niet vergeten vandaag hoor.
    we hebben in de kantine ene op je gedronken....

    ruig die verhalen van je en tjonge jonge wat een mooie foto´s geweldig.

    owja, ik moest ook van oma je een dikke kus geven op je verjaardag.

    we blijven je verhalen volgen.

    kusje uit schinnen

  • 06 December 2009 - 19:44

    Ruud & Rens:

    Hey Ronnie!

    Namens het hele feestcomité gefeliciteerd! Maak der eine geweldige ervaring van! Zo te leaze geit dit zeker lukken!

    Geniet ervan, en we blieve dich volgen!

    Groetjes kus Ruud & Rens

  • 06 December 2009 - 22:53

    Tommy:

    Proficiat Rien!!!

    Ik zie dat ik de laatste ben en nog net op tijd geloof ik.
    Een goeie reis en heel veel plezier. Enne ik ben helemaaaaaal niet jaloers hoor.
    Tot een volgende keer, groetjes tom jacobs.

  • 07 December 2009 - 07:21

    Jonny:

    Us MVVke heat zich speciaal ingespanne veur diene verjoardig, 4-2 gewonnen... :P You keep me posted, I'll keep you posted... ;-)

  • 07 December 2009 - 08:06

    Loukson:

    Timo,

    geweldig,jammer dat je denkt dat alle gebouwen groot zijn, gezien jou lengte is alles toch groot voor jou!? Weet je nog die keer dat we samen stonden te pissen.. toen zei je ook...wat is die groot, maar ook dat valt wel mee :P

    Jammer dat ik er woensdag niet bij was met de pokeravond..

    Succes met je reis, vergeet de vrouwlijke loempia's niet te fotograferen..

    als je terug komt gaan we samen met Aad en je familieleden het kerstdiner verorberen :)

    Held!

  • 07 December 2009 - 09:10

    Nadieh:

    hey ronnie

    dam echt al super wat je gwn nu al in die paar dagen heb gezien.
    we missen je wel hier hoor maar gelukkig is een jaar toch redelijk snel voorbij. vanuit het koude en natte schinnen wil ik je nog proficiat wensen ook al ben ik beetje te laat.
    ik w8 vol spanning op je volgende verslag.

    groetjuhs xxxjuhsss

    nadiehtjuh

  • 07 December 2009 - 09:56

    Willem:

    Kerel!:)

    klinkt good en veur mich erg herkenbaar.. little india, chinatown, ich vonj het auch prachtig doa!:) Al get illegale DVD's gescoord in det winkelcentrum? Doa gooje ze dich dood mit toch?:P

    Have fun!

    groeten!

  • 07 December 2009 - 10:21

    Hans En Thea:

    Hey Rien

    Ja ook wij uit Mieldre zullen je volgen maar eerst nog "wel een beetje laat"maar alsnog Gefeliciteerd met je 23 ste verjaardag.Heb de foto's net ook bekeken gaaf hoor en wat mooi die achtbaan in het winkencentrum.Geniet er maar lekker van en we lezen je avonturen wel op de site.Van uit een op dit moment zonnig Mieldre heel veel groetjes van

    Hans en Thea en toi toi toi

  • 07 December 2009 - 16:01

    Hey Rien:

    Leuk man!! Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag van het ganse SLP team!! Het BMX Stadion staat inmiddels en we zijn het pand aan het verbouwen... We hebben de laatste twee weken van dit jaar lekker vakantie en ik heb samen met m'n vriendje een huis gekocht!! :)

    Als je weer in het land bent kom dan langs, dan kijk je je ogen zowaar in Nederland uit, hihi..

    We wensen je een goed avontuur and see ya soon!!

  • 07 December 2009 - 16:48

    Het Liefste Zusje:

    Ronnie ponnie! Sorry de snorrie dat ik te laat ben. Ben gister bijna de hele dag weggeweest dus ginnins tijd gehad om het broertje een fijne verjaardag te wensen en zo te lezen is dat ook nog gelukt ook! Vette shit. Hoe zit het trouwens met je telefeun? Heb je nu een ander nummer? Heb je ook nog sinterklaas gevierd daar? Je hebt zeker die sinterklaaslollys stiekem toch meegenomen he? Ich wis t waal.

    Nou jongen, hele vele plezier enzo he en doe de groetjes aan de aapjes en de Loempia's.
    Liefs Shiron natuurlijk want je snapt ook wel dat ik het liefste zusje ben.
    Einde.
    Oh nee toch niet. Leuke foto's ook.
    Einde.

  • 08 December 2009 - 07:27

    Alice:

    Rien!!

    Hoe gaaf is dat?! KL is mijn hometown geweest voor 6 maanden en ben er op t begin van mijn reis ook weer even langs geweest, super stad!! Jaloers gewoon! Alsje nog iets wil weten of hoe te regelen ofzo, give me an e-mail ofzo :)

    Ow en Maleisie nog niet verlaten hoor! De Fire Flies (2 uur vanaf KL) zijn super vet, Penang heeft een vet gave aziatische tempel en een hippe berg, Perhentian is gewoon bounty en Langkawi is ook wel leuk.. Pulau Ketam (treinritje vanaf KL en dan met de ferry) is krabeiland, ook heel gaaf.. Cameron Highlands, Taman Negara...

    Ow ik kan nog eeuwen doorgaan! Heeeeeeeeeeel veel plezier iig en msschn zien we elkaar nog wel!

    Groetjes vanuit Sydney!

  • 08 December 2009 - 14:12

    Steef:

    Hee rien :D

    Mooi dat je goed bent aangekomen
    zou vast wel ff schrikken zijn een achtbaan op een flat. Dat zie je in nederland niet :D
    Ben benieuwd naar al die andere verhalen.

    groetjess

    p.s Wat betekend Salamat petang. tot snel? tot zien? kussjes. Ik weet het niet :|

    kussjeeess

  • 08 December 2009 - 16:42

    Familie Meens:

    Lieve Rien,

    We zijn blij dat alles goed gaat.
    En dat je al kennis hebt gemaakt met andere!!
    En dat je een super verjaardag hebt gehad!
    mooie foto's.

    Heel veel groetjes van een nat en koud schinnen

    Familie Meens

    ps. en gewonnen van Helmond 2-4
    en fortuna verloren 2-1
    ma dat wist je zeker al

  • 09 December 2009 - 15:56

    Marloes:

    Hey Rien,

    wat sjiek!! Ben echt super jaloers op jou!! Wat n verhaal,, en je bent pas daar!! Ben benieuwd naar de rest van je reis!!

    Heel veel plezier!!

    Kus!

  • 09 December 2009 - 23:54

    Alice:

    Holaa!
    Vet dat je het naar je zin hebt. Hier is het ook nog steeds top. Ben zelf niet op Maleisisch borneo geweest maar 2 vrienden wel en die vonden het super vet!

  • 14 December 2009 - 19:35

    Jerney:

    He ronnie,

    Eindelijk waren ze er mn eerste traantjes omdat ik je nu al super erg mis.
    Ik denk echt elke dag aan je...en dan kom ik uit mn werk en wat ligt er???
    een kaartje van mn liefste neefje uit verwegistan.
    tjonge jonge wat een eer en er moest een zak doek bij te pas komen.

    hoop snel weer een verhaaltje van je te lezen.

    dikke kus uit schinnen

  • 18 December 2009 - 00:08

    Die Van Kranen:

    joa rientje,wrief ut ter mer in, heerlijk wearke, lekker aete,nix motte, alles mogen en aug nog eine monsterlijk groate mall langs de deur. Loat doe os mer sjuufele hiej in de snieëw en de glaadheid met ieskoaj veut.
    geniet tervan hè en loat os van hiej oet met genieten xxx

  • 18 December 2009 - 15:54

    Paulo:

    Wow, klinkt echt zo gaaf! Om daar rond te lopen, mensen te leren kennen en om alles te zien!
    Was weer ff terug gekomen dat ik ook wou gaan, maar nu ik dit weer lees.. Damn! Geniet er van!!

    grz.

  • 21 December 2009 - 14:43

    Hans En Thea:

    He Rien

    Ja ja geniet jij maar lekker daar in verweggistan en wij maar koukleumen hier in dat koude kikkerlandje.Maar wij willen je van uit een wit Meerlo alvast hele fijne kerstdagen toewensen(weet niet of ze dat daar ook vieren)
    Geniet er nog maar van en we zien wel weer als je wat geschreven hebt.

    gr Hans en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rien

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 130523

Voorgaande reizen:

28 December 2018 - 05 Juli 2019

América del sur

05 April 2013 - 26 April 2016

Canada, Kèn Dà Dá?

21 September 2015 - 15 December 2015

West of China

09 November 2014 - 23 Mei 2015

The land of the long white cloud

24 Februari 2012 - 21 Juni 2012

Delhi to Ulaanbaatar

07 Juni 2010 - 20 December 2010

Working Holiday Oz

03 December 2009 - 07 Juni 2010

Asia Adventure

11 September 2009 - 08 Oktober 2009

De Britse eilanden

Landen bezocht: