Busy Busy London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu Busy Busy London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu

Busy Busy London

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

13 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Haai everybody!

Live vanuit London is this Ronnie calling. Onze drie dagen in Londen zitten er op, even een korte terugblik. Als je London in een woord moet beschrijven zou dat ‘busy’ zijn. Nou moet er bij gezegd worden dat het op dit moment weekend is, maar het bruister er van activiteit.
Even terug in de tijd..
Vrijdag morgen zijn we vanaf Eindhoven naar London gevlogen. De Jetlack had jim en ik al voor de vlucht te pakken doordat het Coldplay concert in Nijmegen nogal uit de hand was gelopen. 3.45u waren we daar eindelijk van terug. Het mage en wonder heten dat we een paar uurtjes later alweer uit de veren waren. Toen we na een bus rit van twee uur vanuit London Stansted airport eindelijk bij ons motel arriveerde (Journeys Youth Hostel), verlangde we al stiekem naar ons bedje. We hebben ons toch meteen opgepakt om London te gaan verkennen.
De eerste stop was Tower bridge. Prachtig begin! Jim heft zich goed uitgeleeft met het fotocamera;) Iets wat hij het hele weekend heft gedaan, want volgens Jim ‘is het heerlijk af en toe de tourist uit te hangen’. Na een rondje Tower of Londen lopen we richting het business district waar een aantal prachtige en inmense gebouwen staan. Het liep ondertussen tegen 17.00u wat goed te zien was op straat. Uit alle hoeken en gaten kwamen de pakken en mantelpakjes van de hard werkende londenaren. Die overigens massaal de kleine pubs in doken die tussen de kantoorgebouwen verscholen lagen. Dit lieten we natuurlijk niet aan ons voorbij gaan. Aldaar hebben we onze eerste engeles pint achterover geslagen. Om het engelse stereotype beeld maar meteen compleet te maken, hebben we op straat een enorme portie fish & chips verorberd.
12 sept. 2de day in London
Na een nachtrust van zo’n 12 uur (die we ook nodig hadden) springen we de metro in op weg naar st. Paul’s cathedral. Het is een prachtige dag! We genieten dan ook van de zon op de millennium bridge, een stukje verderop. Daar weer de metro in naar Hyde park. Hier begint een gratis tour! Drie uur lang leid onze tour guide ‘ Alfie’ (nee dat verzin je niet) ons langs Wellington arch, greenpark, Buckingham palace, downing street, westminister cathedral, the house of parlement en wat niet al. En wat bleek, Alfie was een super enthousiaste gids die prachtig verhalen kon vertellen!
Vervolgens zijn we zelf weer op pad gegaan richting bruisend Soho. Weer een heel ander stuk van London met enorm veel pubs, theaters en winkels. Hier hebben we in een lokale sportsbar nog een stuk van de wedstrijd Toting ham hotspurs – Manchester Unites gekeken. Voor het avondeten zijn we Chinatown ingelopen. Niet erg groot, maar wel weer very busy en erg chinees;) Op de derde etage van een klein chinees restaurantje hebben we met stokjes leren eten, the English way! Na het diner zijn we nog even gaan clubben, wantja het was natuurlijk wel zaterdagavond. Nou dat was overall goed te zien. Had ik al gezegt dat London busy was?? In een erg leuke tent wat pints gedronken waar ik nog een leuke tip kreeg van een engelsman. Hij had een bar in Thailand waar ik zeker eens moest langs gaan als ik in de buurt was. Nou.. dat ben ik binnekort!

13 september is onze laatste dag in London. Vandaag stond het British Museum op het programma. Hier hebben we dan ook een aantal uur rondgelopen tussen de Egyptische, Romeinse en azieatische collective die het museum rijk was. Vervolgens terug naar het motel om onze backpacks op te halen om om 4 uur de bus naar Salisbury te pakken. Hier kwam de eerste tegenslag.. bus gemist!! Lekker balen. Nu zitten we in een internetcafe waar we onze tijd doden tot 8 uur. Dan vertrekt de laatste bus uit London naar Salisbury. We arriveren dan rond 11 uur ‘s avonds in Salisbury waar het hostel ons belooft heeft de receptie voor ons open te houden. Ik ben benieuwd..

Dit was het wel zo’s beetje vanuit London. De komende dagen gaan we lekker langs de Jurassic coast trekken, lekker uitwaaien:)

Cheers!

Ciaoo

• 13 September 2009 - 17:51

Rachel:

Leuk Rien:)
    Ga maar lekker uitwaaien;). Weetje? Ik kwam toevallig je papa tegen eergister bij de c1000, maar hij herkende me niet eens!:o. Hoe schandalig.. Veel plezier nog! xx

• 13 September 2009 - 18:06

Ward:

Hey rotjong!
    Stroatemans witj nog neet of der auch kumtj, mer hea zal zeker al contact mit dich hubbe gehadj.

Veul plezeer nog jong!
    Waiting for the next update =)

• 13 September 2009 - 18:09

Jes:

Terwijl jullie nog op de bus wachten en hopelijk weer niet missen, een reaktie op je eerste reisverslag waarin jullie, in vogelvlucht, toch een aardig stukje busy Londen hebben ontdekt Je eerste adres in Thailand heb je ook al binnen Rien :)Ik kijk uit naar het volgend verslag, tot die tijd geniet en take care xxxx

• 13 September 2009 - 19:32

Jolanda:

Ha die Rien,

Ben zo blij dat je bent begonnen aan je wereldreis. Geniet er maar enorm van en ben een beetje voorzichtig.

Groete oet Mestreech

• 13 September 2009 - 20:05

Jerney:

Wow jongens op 3 dagen al zn verhaal lezen van jullie....super

Ik mis jullie al na 3 dagen en ben erg blij als jullie er weer zijn.

Amuseer jullie en drink ook een pint op mij he...

kusje

• 13 September 2009 - 20:17

Alice:

Wist niet datje zoiets vets ging doen! Heel gaaf, super veel plezier!
    x

• 13 September 2009 - 20:26

Bram:

Hee materiaalmannetje:D!
    Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt in het buitenland!!
    Veel plezier nog in ieder geval!
    Btw, Coldplay was echt TE goed he...kheb 't zeker naar m'n zin gehad daar in Nijmegen..(was de donderdag geweest)!
    Groetjes
    xx

• 14 September 2009 - 06:42

Haggis:

Ey Ronnie!

Te gek, al die verhoale! Noe al prachtig om te laeze! Ich volg uch op de voet!

XX Haggis

• 14 September 2009 - 08:09

Manon:

Hey Rien!

Raar he....maar ik kijk er niet vreemd van op dat je de bus gemist hebt :P haha!
    Veel plezier nog...en waai maar lekker uit!

Liefs, Manon

• 14 September 2009 - 08:20

Yvonne:

Hey Rien!
    Ik wist niet dat je ging reizen! Heel veel plezier en succes met dit avontuur! Ik zal je weblog in de gaten houden! ;)

Groetjes Yvonne

• 14 September 2009 - 08:31

Anke:

Heey Rien!
    Dat klinkt al als een enorm leuk avontuur! Ben vooral benieuwd naar de verhalen die je straks over Azië gaat schrijven, want daar wil ik zelf ook nog graag naar toe! Heel veel plezier nog in Engeland!
    Kus

• 14 September 2009 - 10:36

Kanthi:

Rienos!

Wat gaaf om je verhalen te lezen.. en dat je al flink wat dingen hebt gezien daar! Ben benieuwd hoe je het de komende weken gaat hebben...Geniet ervan!

De beste wensen en tot je volgende verhaal...

Kus!

• 14 September 2009 - 11:32

Koen:

Hey Rien,

Mooi man!!
    Mag je hele avontuur net zo mooi worden als de reünie ;)

Groeten uit Grathem

• 14 September 2009 - 12:57

Mininichtje;D:

Heey rienntjuuh,,

oelala londen :D, geweldig dat het Zo leuk was

ik heb nu ook wat leuke tips voor zondag :P

have fun

xxxSteef

• 14 September 2009 - 16:22

Vrusch:

Hey kerel,

zo dus over ruim een maand een pilsje???
    Succes en geniet er van!

Groetjes,
    Sander

• 14 September 2009 - 19:24

Jonny:

Menner van Jacobs! Ig ben stikjaloers, dus hoad de leuke details mer veur uch... ;-) Have fun en hoad os op de heugte!

• 14 September 2009 - 19:30

Jonny:

Owjoa, om de pret veur dig ein bietje te drukke Ronnie: os Mvvke is tegen den bosch met 6-0 verloren... :o

• 15 September 2009 - 10:39

Paul VK.:

Eeej mooi man! Mer den rieje doa auch neet zoea vul bussen ;) Det museum liektj mich auch erg gaaf! Echt super vet, ig blief dien verhoale volgen!

Vul plezeer doa!

Ciao!

• 15 September 2009 - 14:28

Ruth:

Rien:)
    Super om te lezen dat jullie het enorm naar jullie zin hebben. Ik had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd. Geniet ervan x

• 16 September 2009 - 18:51

Melanie:

Hey broeders!!
    Klinkt goed hoor, die eerste daagjes Londen! En dat jullie al zo snel een bus missen... tja...
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaaltje! :)
    x van de zus

• 18 September 2009 - 08:59

Nadieh:

hey jongens,

hoop dat het jullie nog steeds bevalt daar maar dat zal vast wel.
    en ja bus missen is gwn een familiekwaaltje he hahaha.
    have fun ik zie jullie snel wel en ik blijf jullie volgens.

groetjuhss xjuhs nadieh