Can you hear the jungle drum?? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu Can you hear the jungle drum?? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rien Jacobs - WaarBenJij.nu

Can you hear the jungle drum??

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

22 December 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen at home!

Hoe gaat ie in Nederland? Beginnen de kerstkriebels al een beetje te komen? Waar jullie misschien al gek worden van de Jingle Bells en O, Denneboom is het hier voornamelijk de jungle drum wat de klok slaat..! Een kleine twee weken geleden zat ik in het drukke Kuala Lumpur een leuke route door maleisie uit te vogelen. Nu zit ik al in Thailand! In de tussentijd heb ik enkele stops gemaakt in Taman Negara, Cameron Highlands, Penang en Langkawi. Een korte terugblik..


Jungle all the way

Ik ben in totaal vijf dagen in KL gebleven. Veel gezien en ervaren, mooie tempels bezocht en rondgebanjerd in rustgevende parken. Vanuit de hoofdstad ben ik vertrokken richting Taman Negara, het grootste national park van Maleisie. Ik heb een driedaagse tour geboekt, boemvol met fieldtrips. Op weg naar Taman Negare waren er stops bij o.a. een dierenpark en een olifanten opvangcentrum. Met name dit laatste was echt tof! Je kon de olifanten voeren, wassen en uiteindelijk natuurlijk ook een ritje op hun rug maken. (zie ook foto's). Taman Negara was echt increadible! Tropisch regenwoud twee keer zo groot als Nederland. Ik heb er enkele tracks gelopen wat al een ervaring opzich is. Wanneer je ook maar twee passen het woud in loopt heb je geen idee meer waar je bent. Verder heb ik hier een boottrip gemaakt, 's nachts de jungle ontdekt met een gids (die me zowaar vogelspinnen liet zien zo groot als je hand !!) en heb ik een bezoek gebracht aan een locale stam. Ik had tijdens mijn verblijf een super toffe gids die me echt veel verhalen heeft verteld, maar tijdens de beklimming van een berg in de jungle liet ie het toch een beetje afweten;)

Vanuit Taman Negara ben ik richting Cameron Highlands afgereist. Dit gebied is wat hoger gelegen waardoor de temperatuur er ook een stuk aangenamer was. Cameron Highlands is bekend om de vele thee plantages en jungle trekking. De jungle hier was iets minder intens, maar daardoor wel erg mooi en gewoon relax. Uiteraard heb ik ook een bezoek gebracht aan een van de theeplantages en zelf wat theebladeren kunnen plukken:) Ik ben in totaal maar twee nachten gebleven in dit gebied, maar mede door het super relaxe en sociale guesthouse had ik hier gerust een week kunnen uitwaaien!


Island hopping

De volgende halte was pantai pinang (Penang), een eiland aan de wesrtkust van Maleisie. Ik Penang heb ik was cultuur opgesnoven in het oude centrum van Georgetown. Ik heb er enkele dagen rondgedwaald en het rustig aan gedaan. Op dit eiland heb ik ook mijn eerst duik in zee genomen, ook al in Penang niet echt een eiland om op het strand te liggen.

Van Penang de ferry naar Lankawi. Tijdens de reis kwam ik drie engelese jongens tegen die ik eerder in Cameron Highlands ook al had getroffen. We besloten met z'n vieren op te trekken in Lankawi. Super tof eiland! We hadden een hotel aan het strand wat geniaal mooi was. Op de eerste avond hadden we een perfecte zonsondergang! Zie ook weer foto's. De volgende dagen hebben we scooters gehuurt om het eiland een beetje te ontdekken. Geniaal vet om met 100 km/u langs vette watervallen te scheuren:) De drie engelse jongens waren op weg naar thailand om daar kerst en nieuwjaar te vieren en omdat ik hier nog niet echt een invullen voor had, heb ik besloten met hun mee te gaan.

Vanuit Langkawi zijn we dan ook de grens over gegaan naat Thailand. Ko Phi Phi was de eindbestemming. Er wordt gezegt dat phi phi de mooste stranden van thailand heeft. Veel mensen gaan hierheen omdat hier ook de film "the beach" is opgenomen. Erg toeristisch! Daarom hebben we gisteren wat kano's gehuurd en op ontdekking gegaan. Zodra je van de drukke stranden weg bent is het ook wel echt heel mooi hier. We ontdekten tussen de rotswanden baaien met kleine stranden en water zo helderblauw dat je ogen er pijn van doen;) Super mooi!! Verder is het nachtleven op phi phi booming. Feesten op het strand en in de vele bars langs de smalle straatjes. Anything goes here. Zo kun je in de raggae bar samen met een vriend in de boksring stappen en elkaar het licht uit de ogen slaan en op het stranden door brandende hoepels springen:p

Vandaag is alweer onze laatste dag op phi phi. Zometeen nemen we de nachtferry en bus naar de oostkust van thailand om naar Ko Phangan te gaan. Hier zal het ook wel super druk zijn met de feestdagen, maar de full moon party (die dit jaar precies op 31 dec valt) moet je een keer meegemaakt hebben.

Dit was het vanuit Ko Phi Phi. Iedereen alvast fijne feestdagen en ik zal voor een witte kerst duimen!

Much love, Rien

  • 22 December 2009 - 07:59

    Harm:

    Rienus!
    Wat erg gaaf om dit allemaal te lezen. Zodra ik zelf klaar ben met afstuderen, zit ik me nu ook te bedenken om te gaan reizen, alleen dan liever niet alleen haha! Momenteel ligt hier het dagelijks leven stil. Er is hier zoveel sneeuw gevallen dat zowel het autoverkeer als het openbaar vervoer volledig ontregeld is. Je hebt dus iets te vroeg en iets te veel geduimd! Jammer dat ik je trouwens natuurlijk niet meer gezien heb voordat je op reis ging, maar het lijkt me sowieso een leuk idee om dit na terugkomst alsnog te doen! Ik ben erg benieuwd naar de rest van je verhalen.
    Het ga je goed, een hele fijne kerst alvast en een goed 2010!

  • 22 December 2009 - 09:32

    Bart:

    Ik zei je bij de Sperwer Langkawi, was het een succes? Ik vond het master! Heel veel plezier met het vervolg van je reis, maar dat loopt wel los.
    Fijne kerst en gelukkig nieuwjaar.

  • 22 December 2009 - 10:39

    Donald:

    Hej ouwe wereldreiziger! Ziet er wederom errug gaaf uit! Ik ben nog steeds jaloers. :)

    Alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

    Groeten uit Zweden!

  • 22 December 2009 - 11:24

    Jerney:

    He Ronnie,

    Wat een mooi verhaal en weer zn super vette foto's.
    Bah je maakt me steeds meer jalours en kan haas niet wachten om je komen bezoeken.

    Owja, marc en kirsten hebben het babytje gekregen en ze heet NOA...

    kusje

    en ook al zit je daar wens ik je toch fijne feestdagen...

  • 22 December 2009 - 11:43

    Jes:

    Hoi jongen,:)super je verhaal en prachtige fotoos Ik geloof dat je heel wat ervaringen hebt opgedaan die je een behoorlijke kick gaven en leuk dat je met een stel jongens optrekt Wat vond je van mama als kerstman,;)zittend in een pak vol sneeuw, dus die witte kerst zit er wel in. Gezellige zomerse kerstdagen ;)xxxxxxxxxxxxxxxmams

  • 22 December 2009 - 12:58

    Sjoerd:

    Weeh geweun om 7 oor smurges mailen! mot echt ff kieke mit aafstuderen wie hoe en waat ich dea kantj op kin komme!

    eine gooje roetsj!

  • 22 December 2009 - 13:42

    Gunt:

    Vette shit ronnie:)
    keep up the good chilling ;-) alvast een goede kerst en een sjoon 2010 he jong.
    Gr's Gunt

  • 22 December 2009 - 15:39

    Theule:

    Goeje shit ronnie! Doe hubs dus nog gein heimwee? ;-) dig ouch fijn kersrdaag en eene gooje roetsj!
    Laturrrrr

  • 22 December 2009 - 15:49

    Stephan:

    Ronnie!

    Det zuut d'r ech good oet!
    Höb zo zin om ff te kome!
    Väöl plezeer en suc6 mit de rest vanne trip.
    En Sjoon keers daag en eine goeiw roetsj!!!

  • 22 December 2009 - 17:35

    Ruth :

    Heeey Rien,
    Leuk weer een verhaal van je te lezen. Super, Thailand!
    Veel plezier verder en feest ze op de Fullmoonparty. Wie weet kom je de Pabo studenten van Venlo tegen;) Die lopen nu stage in Thailand, zij gaan ook naar de Fullmoon party las ik op de site.

    x


  • 22 December 2009 - 17:50

    Versteße:

    Ronneej! Lekker verschleagske weer jong; zuut d'r echt te gek oet allemoal! We volgen dich hiej op de voot, dus blief posten!
    Sjoeane kurst en eine gooje roetsj!

  • 22 December 2009 - 20:04

    Aad:

    'Zo kun je in de raggae bar samen met een vriend in de boksring stappen en elkaar het licht uit de ogen slaan'...

    Kinse ut den nog unne vrindj numme? :P
    Sjoean om te vernumme det ut dich good geit, haha!

    Gegroet, Aad

  • 22 December 2009 - 20:16

    Midas:

    Ronnie!

    Waat een te gek verhaol weer! Het begint echt te kriebelen noe! Euver een daag of 10 kan ich metgeniete! :D

    De groeten vanoet os chaletje in Frankriek, wo het momenteel zo'n 40 graden kaojer is es biej dich!

    Unne gooje roetsj!

    Tom, Erna, Felice, Jordy, Willem Gaby & Midas

  • 22 December 2009 - 20:54

    Rian (SNS/FB):

    Hey Rien!

    In een woord: NICE :D!!
    Vet hoor wat je allemaal onderneemt, klinkt helemaal te gek, dus die Fool moon party zal een magefeestspektakel zijn, haha! Have fun en fijne feestdagen!

    Joew greetzz Rian

  • 22 December 2009 - 22:26

    Corrie Versteden:

    Ha Rien, geweldig wat je al allemaal hebt gedaan en gezien, geniet er met volle teugen van!!! Fijne feestdagen en een goed 2010, groetjes!!!

  • 23 December 2009 - 03:58

    Alice:

    Zooo vet!

  • 23 December 2009 - 09:46

    Rien:

    Ahh de full moon party! Daar was een jongen die ik in Oz heb leren kennen ook geweest!! Moet een en al gekte zijn super!!! Have fun! x

  • 23 December 2009 - 10:42

    Nok:

    Wauw Rien!
    Ik word hier gewoon een beetje (erg) jaloers van hahaha..

    Fijne kerstdagen en heel veel plezier bij de full moon party, die moet echt te gek zijn.

    Kus!

  • 23 December 2009 - 11:06

    Kanthi:

    Rienos!!

    Wat gaaf, wat gaaaf! Tof verhaal weer..en echt al een hoop dingen meegemaakt. Leuk dat je ook nog veel te maken hebt met de locale bevolking en er zelfs op bezoek gaat. Dat zijn de dingen die het extra speciaal maken!!
    Veel plezier op de fullmoonparty, zorg maar dat je je witte outfit klaar hebt liggen..dan hoor je er helemaal bij! :)

    Geniet ervan! Alvast fijne feestdagen...en tot je volgende verhaal!!

    Kus

  • 24 December 2009 - 10:13

    Bramsk:

    Kerel!
    wat een avonturen voor zo'n klein menneke :P
    Stoer hoor..Fijne feestdagen..en vooral veel plezier met de Full Moon party/NYE!!
    Spreek je gauw
    Ltrs

  • 24 December 2009 - 16:46

    Loet En Annelies:

    Hoi Rien.
    Mooi verhaal en al veel gezien zeg.
    We blijven volgen.
    Voor jou een zonnige en fijne kerst en voor straks eine gooje roetsj op de party.
    Groetjes

  • 24 December 2009 - 20:37

    Hans En Thea:

    He Rien

    Wat weer een mooi verslag en wat een belevenissen.Mooi om dit te lezen.En inderdaad om jaloers te worden maar ja we gunnen het je van harte.Geniet er dus maar van en drink over 8 dagen er maar een op 2010.Wewachten vol spanning op de volgende verhalen die je gaat scrijven.

    Groetjes Hans en Thea

  • 26 December 2009 - 11:10

    Melanie:

    Ha broertje!

    Vet verhaal man, en ook echt super mooie foto's!
    We hebben je met kerstavond wel gemist hoor! Maar gelukkig voor jou zijn er super veel foto's gemaakt, die je ongetwijfeld binnenkort in je mail ziet... En ik denk niet dat het heel erg is om de feestdagen op een mooi strand door te brengen. :) Geniet ervan en geen gekke dingen doen bij die full moon party he?! x van je zus

  • 27 December 2009 - 08:01

    Tom (Vruhmer):

    Yo Ronnie,

    Net terug uit St. Jean d'Arves. Was een supervakantie. Je foto's zijn echt te gek, wordt er een beetje jaloers van :P. Veel plezier de komende tijd en tot mail.

    Groetjes Tom

  • 27 December 2009 - 17:58

    Pieter:

    Hey Rienieboy!

    Klinkt goed man, leuke verhalen om te lezen. Genietze daar en ik lees je volgende bericht wel weer!

    Groeten Pieter

  • 29 December 2009 - 17:39

    Jes:

    Hoi jongen :) mooie toegevoegde fotoos, vooral jullie in silhouet op het strand,maar de zonsondergang in Langkawi is een plaatje. Rien ik wens je vast een "knallend"`uiteinde en een super 2010 Wij vieren het met de vriendenclub uit Thorn en ik zal zeker een portje op jou gezondheid en welzijn drinken, geniet en take care ;)'xxxxxxx mam

  • 29 December 2009 - 20:16

    Broeder:

    Ronnie, nondejuu waat hubse het toch good doa. Sjoean verhoal, sjoean foto's.

    Kerst hie waas waal releks, we hubbe dich waal gemisj oppe kerstsessie, doe os waarsjienlijk neet. En die 2 kutwieve bie os ginge auch al neet. Geaf mer good gaas oppe fullmoonparty met oad op nuuj, en doot alles waat god verboaje heat. Det maakse waarsjienlijk mer eine kier met.

    Ich hub trouwens mien tiquette nao zuid-amerika auch geboekt :D Woei!

    Ameseer dich nog!

    Viele grüße,
    Jimbo

  • 01 Januari 2010 - 11:18

    Jerney:

    He Ronnie.

    Ten eerste wens ik je natuurlijk een spetterend 2010 toe.

    Ik heb met kerstmis toch zn geweldig cadeau gekregen zeg...een sleutelhanger met een foto van jou erin...dus heb ik je elke dag bij me hahaha.

    Hoe was jouw party????

    Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

    Dikke kus je nichtje


  • 04 Januari 2010 - 06:50

    Will R.:

    Ha Rien,
    Op dit moment ben je op het vliegveld in KL om Joyce en Midas op te vangen. Dat wordt weer 'plat kalle' de komende weken. Maak er samen een fantastische tijd van. Voor jou is het een korte onderbreking, maar voor de 'gasten' een lange vakantie. Ik blijf je mooie verslagen volgen.
    Have fun,
    Will, mam van Midas

  • 04 Januari 2010 - 14:20

    Bennie:

    Yo Ronnie Rambo,

    Dass sieht na gut aus mein freund. Sjoen foto's, veural die mit dea bandj omme kop! En wederom ein aantal schitterende verhoale. Ig dink det dien veurgangers, zoals beveurbeeld James Cook, jaloers op dig zoaje zeen, ig in eder geval waal!
    Loat snel weer get van dig hure
    mzls

  • 06 Januari 2010 - 20:45

    Marloes:

    Hey Rien,

    zoa te zeen hubs se ut nog steeds noa diene zin! Hiej in NL liktj nog steeds get sneejj en inmiddels bringtj de OV chiplommel aug al get trammelant. Kortom blief veurluipig nog mer ff oet NL;)

    Veul plezeer!!
    xx

  • 14 Januari 2010 - 12:15

    Paulo:

    Abnormaal! Die foto's! En met die kano langs die hoge rots is echt te vet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rien

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 130520

Voorgaande reizen:

28 December 2018 - 05 Juli 2019

América del sur

05 April 2013 - 26 April 2016

Canada, Kèn Dà Dá?

21 September 2015 - 15 December 2015

West of China

09 November 2014 - 23 Mei 2015

The land of the long white cloud

24 Februari 2012 - 21 Juni 2012

Delhi to Ulaanbaatar

07 Juni 2010 - 20 December 2010

Working Holiday Oz

03 December 2009 - 07 Juni 2010

Asia Adventure

11 September 2009 - 08 Oktober 2009

De Britse eilanden

Landen bezocht: